Hoe promoot je een spaaractie gericht op kinderen tot 12 jaar? Met die vraag klopte supermarktketen Jan Linders aan bij Happy Cactus. Het resultaat is een samenwerking met online influencer Dylan Haegens. Mocht je nog nooit van hem gehoord hebben: Dylan heeft meer dan 1 miljoen abonnees op zijn YouTube kanaal. Voor kinderen is hij een superster.

Emoiji stixx

De spaaractie en de daarbij horende online campagne zijn dit weekend gelanceerd. Klanten kunnen bij Jan Linders sparen voor zogenaamde emoji stixx: kleine zuignapjes met de bekende emoji’s die iedereen gebruikt op social media en in Whatsapp. Om de spaaractie online aan te zwengelen zijn we op zoek gegaan naar een influencer die paste bij zowel Jan Linders als de belangrijkste doelgroep: basisschoolscholieren.

YouTube-ster Dylan Haegens

De keuze viel uiteindelijk op YouTube-ster Dylan Haegens. Net als de supermarktketen zelf heeft Dylan Limburgse roots én hij werkte graag mee. Op geheel eigen wijze maakte de populaire YouTuber een video om de spaaractie onder de aandacht te brengen bij zijn jonge volgers.

Meet & greet

Om extra rumour around the brand te creëren kunnen kinderen niet alleen de emoji stixx sparen, maar ook een gewilde prijs winnen voor heel hun klas: een meet & greet met Dylan. Om kans te maken moeten de jonge fans hun verzameling emoji stixx delen op social media met #emojistixx of via de speciale actiepagina.

Facebook advertenties

Ook de ouders en grootouders worden op diverse manieren betrokken bij de spaaractie. Uiteindelijk doen zij de boodschappen in de supermarkt. Via de speciale actiepagina kunnen kinderen hun (groot)ouders daarom aansporen om de emoji stixx voor hen te sparen. Daarnaast maken Facebook advertenties ouders en grootouders attent op de spaaractie.

Wil je meer weten over deze campagne? Neem dan contact op met Wouter Aarts.