Afgelopen week verscheen ons eerste creatieve werk voor online warenhuis vidaXL op tv en diverse online kanalen. Vorige maand wonnen we het account na een creatieve pitch. Met de branding campagne presenteert de pure internetspeler zich voor het eerst aan het grote publiek.

Branding campagne

Met de branding campagne wil vidaXL het merk definitief op de ‘webshopkaart’ zetten. Linn Hallgren, marketing manager bij vidaXL: “Als webshopketen hebben wij de afgelopen 10 jaar alle tijd en energie gestoken in online marketing op performancebasis. Dit zorgt uiteraard voor meer omzet en knappe resultaten, maar minder voor naamsbekendheid. In 2017 is het tijd om daar verandering in te brengen. We willen ervoor gaan zorgen dat vidaXL niet langer de grote onbekende is onder de online warenhuizen.”

‘Kan niet? Echt wel!’

“Happy Cactus wist met het campagneconcept de juiste customer insight te vertalen naar een pakkende campagneregel: ‘Kan niet? Echt wel! De slogan verwoordt heel treffend het verrassingseffect van ons assortiment en de bijbehorende lage prijzen. Daarnaast presenteerde Happy Cactus een visuele stijl die de stopkracht heeft om snel de naamsbekendheid van vida XL te verhogen. Het concept is makkelijk door te vertalen naar offline en online middelen, maar ook toe te spitsen op diverse productcategorieën en doelgroepen.”

A/B test

Het bijzondere in deze campagne is dat de uitgezonden tv-commercials zijn gekozen op basis van een initiële A/B test op YouTube. Naast de tv-spots zijn maar liefst 35 online video’s geproduceerd. Andere belangrijke kanalen voor deze campagne zijn: display, dynamische banners en social advertising.

De campagne is tot stand gekomen in samenwerking met iProspect dat verantwoordelijk is voor de mediastrategie en digitale uitrol. Lukkien verzorgde de productie. Voor de affiliate marketing is Zanox betrokken bij de campagne.