Hoe maak je IT-bedrijven en hun medewerkers enthousiast voor Azure, het cloudplatform van Microsoft? Als distributeur van Azure legde Copaco deze vraag neer bij Happy Cactus. Samen met de klant ontwikkelden we een concept om de doelgroep blijvend te boeien en betrekken: de Copaco Azure Society. Een platform, jawel, waar je als lid handige tips & tricks krijgt over Microsoft Azure.

Ins & outs

Als IT-expert kun je je aanmelden voor de society. Na toelating heb je toegang tot het platform en ontdek je alle voordelen en ins & outs van Microsoft Azure. Ook kom je in aanmerking voor gratis advies, trainingen, scans en bijeenkomsten waardoor je voorop blijft lopen in jouw branche.

Spokesperson

Het gezicht van de Copaco Azure Society en de bijbehorende campagne is Cas. Als spokesperson legt hij op laagdrempelige wijze uit wat de voordelen van Azure zijn. Cas is toegankelijk, open, vriendelijk, herkenbaar (dankzij zijn Azure-blauwe jasje) en wekt vertrouwen. Hij heeft niet alleen een heel team van specialisten achter zich staan (team van Copaco). Je kunt ook met hem connecten op LinkedIn en hij gaat bij klanten op bezoek om te vragen hoe Azure hen bevalt.

E-mailmarketing

De campagne wordt aangejaagd door verschillende middelen. Om te beginnen zetten we e-mailmarketing, display advertising en Copaco’s eigen middelen in om resellers naar de registratiepagina van de Copaco Azure Society te bewegen. Daarnaast zal spokesperson Cas LinkedIn-uitnodigingen versturen naar personen uit de doelgroep. Andere middelen die in de planning staan zijn PR, DM en wellicht guerrilla-acties en aanvullende e-mails.

Meer weten over deze campagne? Neem dan contact op met Wouter.