Design sprints zijn een effectieve marketing tool. In korte tijd zet je een gevalideerd idee neer. Zo verklein je het risico op een fiasco. Maar dat is niet de enige reden waarom designs sprints waardevol…
Video advertising is één van de krachtigste vormen van marketing. Bewegende beelden trekken niet alleen meer aandacht dan stilstaande beelden. Ze maken ook meer impact. Tenminste, als je weet waarop je moet letten als marketeer. Anders…
Gedragsbeïnvloeding is de essentie van marketing. Als marketeer wil je mensen in beweging zetten. Een effectieve manier om gedrag te beïnvloeden is het triggeren van spiegelneuronen. In deze blog lees je wat spiegelneuronen zijn, hoe…
Als marketeer ben je continu aan het sleutelen. Enerzijds om je merk sterker te maken. Je branding. Anderzijds om groeicijfers te realiseren. Want daar gaat het uiteindelijk om. Sales. Performance. Dat sleutelen is een complexe…
Framing is een fascinerende beïnvloedingstechniek. Hoe het werkt. Hoe je het toepast. Hoe het je boodschap schijnbaar achteloos in het consumentenbrein plant. En vooral: hoe één geniaal gebeeldhouwd woord daar soms al genoeg voor is.…
Snap jij het? Als merk wil je onderscheidend zijn, toch? Ook als parfummerk. Waarom lijken alle parfumreclames dan zo op elkaar? Haal het logo weg en je hebt geen flauw idee wie de afzender is.…
Merken zijn net mensen. De een is beter in verleiden dan de ander. Net zoals mensen soms iets te direct kunnen zijn in hun communicatie, kunnen merken dat ook zijn. Ze zijn te veel of…
Je heet Peijnenburg. Je bent producent van ontbijtkoek. En je hebt een nieuw product ontwikkeld: Peijnenburg LowerCal. Een ontbijtkoek met slechts 50 kcal per plak, wat bijzonder weinig is vergeleken met andere tussendoortjes. Hoe creëer…
Al meer dan 25 jaar is Continu dé intermediair voor ingenieurs en techneuten in de bouw en industrie. Een beroepsgroep waar momenteel veel vraag naar is. Om Continu te wapenen tegen concurrenten en om de…
Soms moet je buiten de lijntjes kleuren als bureau. En dat is precies wat we deden voor Zicht, een van de grotere assurantiekantoren van Nederland. De risico- en verzekeringsadviseur wil een jongere doelgroep aanboren (25-35…
Kennismaken?
Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact op met Rowan Zomers of Wouter Aarts.
Maak je brains happy
Meld je aan voor een maandelijkse portie marketinginspiratie.
