Ons eerste werk voor Koninklijke Peijnenburg is vanaf deze week te zien. Het gaat om de introductiecampagne van Peijnenburg LowerCal. Deze nieuwe ontbijtkoek bevat slechts 50 kcal per plak, wat echt bijzonder weinig is.

Wat eet je nog voor 50 kcal?

Om de consument een idee te geven hoe weinig 50 kcal is, vergelijken we Peijnenburg LowerCal met andere tussendoortjes. De campagne draait om de vraag wat je nog eet voor 50 kcal. Een simpel maar helder idee.

Online testen op Facebook, Instagram en YouTube

De belangrijkste kanalen van de campagne zijn Facebook, Instagram en YouTube. Het is voor het eerst dat Peijnenburg vol inzet op online kanalen. Daarom hebben we ervoor gekozen om het basisconcept in tientallen varianten uit te werken en te testen. Zo testen we naast reguliere ads ook Facebook poll ads, carrousel ads en video ads.

Voor de online strategie werken we samen met ons zusterbureau Happy Idiots. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het opzetten en beheren van de online campagne.

Branding

Synchroon met de introductiecampagne hebben we de branding van Peijnenburg opgepoetst. Een vraag die eveneens op ons bordje kwam. Peijnenburg wilde meer visuele consistentie zien in haar merkcommunicatie. Daarom hebben we samen bepaald welke onderscheidende brand assets in elke uiting terug moeten komen. En wat dat betekent voor de vormgeving.