Hoe zet je Brabant op de kaart als gastronomische hotspot richting consumenten? Met deze vraag nodigde VisitBrabant ons uit om deel te nemen aan een creatieve pitch. Aanleiding was de uitverkiezing van Noord-Brabant tot Europese Regio van de Gastronomie in 2018. We besloten een opmerkelijk big idea te presenteren. Het viel direct in de smaak. En nog belangrijker: we wonnen de pitch.

Big idea

Wonderlijk genoeg bracht een afgeleide vraag ons op het spoor naar het grote idee. Namelijk: wie is de afzender? Want VisitBrabant was weliswaar de opdrachtgever, maar niet geschikt als afzender. Visit Brabant is de toeristische website van Brabant, geen platform voor culinaire belevenissen.

Ook We Are Food, de Brabantse organisatie gericht op activiteiten voor de B2B-markt, vonden we geen geschikte afzender. Dus gingen we op zoek naar een nieuwe naam. Een eigenzinnige, prikkelende, hippe, food gerelateerde, bourgondische naam met stopping power:

Burp

Met deze naam viel ineens alles op zijn plaats. Het concept borrelde vanzelf boven. Eten beleef je in Brabant. Sterker nog, eten vier je in Brabant. En ja, daar hoort ook een kleine oprisping bij.

Vincent van Gogh

Gezicht van de campagne en het nog te bouwen platform zijn vier ‘echte’ Brabanders, waaronder een moderne Vincent van Gogh. Twee van hen gaan komend jaar bovendien op pad om als food vlogger verslag te doen van de belangrijkste culinaire belevenissen in Brabant.

Campagne 2018

De eerste beelden zijn inmiddels geschoten en die zien er veelbelovend uit. De komende maanden gaan we flink aan de slag met de website en het uitwerken van de campagne voor 2018. We vinden het nu al een geweldig project!

Benieuwd naar de eerste campagnebeelden? Neem hieronder een kijkje achter de schermen.