Soms moet je buiten de lijntjes kleuren als bureau. En dat is precies wat we deden voor Zicht, een van de grotere assurantiekantoren van Nederland. De risico- en verzekeringsadviseur wil een jongere doelgroep aanboren (25-35 jaar). Maar hoe interesseer je jonge mensen voor een low-interest product als verzekeringen? Vaak weten ze niet eens of… hoe… en bij wie ze verzekerd zijn.

Afwijken van de standaarden

We besloten af te wijken van de standaarden in verzekeringsland. Te beginnen met het woord ‘adviseur’, waarbij je al direct een – veel te dure – man in pak voor je ziet. Niet echt iets wat jonge mensen aantrekt.

Luuk de verzekeringscoach

Om Zicht toegankelijker te maken voor de jonge doelgroep introduceerden we Luuk de verzekeringscoach. Een vlotte jongeman die snapt dat verzekeringen je hart niet sneller laten kloppen. Luuk maakt geen polis op, maar stelt een verzekeringsbundel samen, passend bij jouw wensen en lifestyle. Om dat te doen vergelijkt hij tientallen verzekeringen met elkaar. Komt er verandering in je situatie? Dan past hij je bundel gewoon aan, want alle verzekeringen zijn in één dag opzegbaar. Wel zo handig! En zit je nergens aan vast.

Dus blijkt na thuiskomst je verzameling Nike Air Max Foetsie? Of kom je in Londen aan voor een concert van Jay-Z en is hij ziek? Daarvoor heb je de verzekeringscoach!

Facebook en Instagram

Om de verzekeringscoach te introduceren zetten we video’s in op Instagram en Facebook. De video’s leidden naar deverzekeringscoach.nl waar een verzekeringscoach de ideale verzekeringsbundel voor je samenstelt aan de hand van een vraag-en-antwoord-spel. Daarnaast vind je er meer informatie over je verzekeringsbundel en het team van coaches dat speciaal voor deze campagne is samengesteld.

Sluit je de bundel af? Dan ontvang je als nieuwe klant een welkomstpakket met daarop je eigen verzekeringscoach afgebeeld, die altijd voor je klaar staat. Nou ja, bijna altijd dan.