Al meer dan 25 jaar is Continu dé intermediair voor ingenieurs en techneuten in de bouw en industrie. Een beroepsgroep waar momenteel veel vraag naar is. Om Continu te wapenen tegen concurrenten en om de groeiambities van het bedrijf waar te maken, ontwikkelden we een nieuwe positionering en bijbehorende campagne.

Let’s engineer your career

Een van de dingen waarin Continu zich onderscheidt, is haar focus op langetermijnrelaties. Continu richt zich op het ontwikkelen van carrières. En dat gaat verder dan alleen arbeidsbemiddeling. Zo biedt Continu techneuten o.a. gratis carrière tools. Het bedrijf is er dus ook voor techneuten die niet op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar wel stappen willen zetten.

Om die claim sterker te communiceren verruilden we de oude slogan (Altijd wind mee) voor een nieuwe slogan: Let’s engineer your career.

Videoboodschap Tijl Beckand

Een belangrijk onderdeel van de campagne is een (YouTube) video met Tijl Beckand in de hoofdrol. Terwijl hij een kantoor binnensluipt – met achter hem een bonte stoet van danseressen en muzikanten – spreekt Tijl de triggerende woorden: “Ben jij ingenieur, techneut? Let dan goed op, want dit geldt ook voor jou.”

Wat er vervolgens gebeurt? Nou, kijk zelf maar.

Naast YouTube en andere online kanalen maken ook radiospots en billboards onderdeel uit van de mediastrategie.