case Fontys

Fontys ‘Hemd van het Lijf’

De zorg staat te springen om versterking. Dat weet Fontys Paramedische Hogeschool als geen ander. Als hbo-opleider voor paramedici stomen zij ieder schooljaar een nieuwe aanwas zorgtalenten klaar voor hun carrière. Fysiotherapeuten, podotherapeuten, logopedisten, orthopedisch therapeuten en radiodiagnostisch therapeuten in spe worden hier gevormd. Belangrijke beroepen waarvoor we nog veel meer jong talent kunnen gebruiken. Maar hoe werf je die zorgprofessionals van de toekomst?

Inzicht

Als je voor een studiekeuze staat, zit je vol vragen

‘Ik wil íets met zorg en innovatie doen.’ Studenten die met deze gedachte spelen, vormden het uitgangspunt voor deze campagne. Want dan ben je bij Fontys Paramedische Hogeschool aan het juiste adres. Maar een gedegen keuze maken tussen de vijf verschillende opleidingen binnen het instituut is vaak lastig. Wat houden de verschillende studies in? Welk beroep ga ik ermee uitoefenen? En welke competenties heb ik hiervoor nodig? Wij begrijpen dat ze vol met vragen zitten.

Idee

Wij vragen voor jou het ‘Hemd van het Lijf’!

Zo ontstond videoformat ‘Hemd van het Lijf’. Wat houdt het vak nu écht in? En wat is er zo leuk aan de opleiding? Onze razende reporter Suzanne vroeg paramedische zorgprofessionals, studenten en docenten alles wat mogelijke studenten willen weten. Zo komen zij achter alle ins en outs van elke studierichting, om daarna beter voorbereid een open dag of meeloopdag te bezoeken. Via een social advertising campagne met verschillende uitingen waaronder een compilatievideo, kwamen toekomstige studenten op de Hemd van het Lijf landingspagina terecht. Hier vinden zij naast de uitgebreide video interviews ook praktische informatie over de opleidingen, zoals open dagen, meeloopdagen en toelatingsprocedures.
Om het format bekend te maken heeft seksvlogster Linda verschillende video’s geplaatst op haar Instagram kanaal en voerden we campagne op social media. We verwezen mensen door naar de website waarop ze hun vraag (anoniem) konden insturen en een agenda-reminder konden instellen voor de liveshow.

ka-ching!

In het koppie van potentiële paramedici

Het resultaat? Een luchtige, maar informatieve online videocampagne die je helpt kiezen tussen de verschillende paramedische opleidingen. Tijdens de doorlooptijd van drie weken is de doelgroep gemiddeld 4,65 keer met de campagne in aanraking gekomen. Hierdoor waren de opleidingen optimaal top-of-mind tijdens de cruciale studiekeuzeperiode. Als gevolg daarvan werden de open dagen en meeloopdagen uitstekend bezocht en is het aantal aanmeldingen gestegen.

Afgelopen februari werd de campagne wegens succes herhaald als aanloop naar de voorgenomen open dag in maart. Helaas is dit vroegtijdig stopgezet door de coronacrisis.

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact op met Rowan Zomers of Wouter Aarts.

Maak je brains happy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief vol marketinginspiratie.