case Koonings

Positionering

Bruidsmodegigant Koonings – o.a. bekend van ‘Say Yes to the Dress Benelux’ – breidde haar zaak uit met een nieuw pand. Hiermee werd het winkeloppervlakte vergroot van 4.000 m² naar een riante 11.000 m². Koonings is hiermee de grootste en meest bijzondere trouwzaak ter wereld. Een waar paleis vanbinnen en vanbuiten waarin aanstaande bruiden en hun entourage zich voor een dag echte royaltys voelen. Naast een compleet aanbod droomjurken, pakken en bijpassende kinderkleding, vind je er diverse shop-in-shops op het gebied van accessoires, fotografie en cadeautjes. Elke ruimte is ingericht rondom een specifiek thema. Maar ook een behandeling in de beautysalon of nakletsen met een hapje en drankje in het restaurant behoren tot de mogelijkheden. Een echte belevenis dus. De opening van dit real life sprookje was dan ook hét moment om ook op communicatievlak flinke stappen te zetten.

Inzicht

Where dreams come true

Aan de mooiste dag van je leven gaan flink wat prachtige momenten vooraf. Maar voor veel vrouwen is het uitzoeken van dé jurk het toppunt van alle voorbereidingen. Door de combinatie van een waanzinnige winkelbeleving, een bijzonder compleet assortiment en de toegewijde service van de stylisten vinden bruiden op een onvergetelijke manier de jurk van hun dromen. Een combinatie die Koonings onderscheidt van haar concurrenten. Door deze betoverende beleving voelt elke bruid zich een prinses die uit een sprookjesboek is gekropen.

Idee

Start your own fairytale

Om de bijzondere bruidsmodezaak in binnen- en buitenland vernieuwd op de kaart te zetten, hebben we het sprookjesthema uitvergroot. We koppelden Koonings aan de pay-off ‘Where dreams come true’ en ontwikkelden een bijpassende corporate identity met in de hoofdrol een witte zwaan met een gouden kroontje. Voor de nieuwe beeldtaal visualiseerden we de belangrijkste productcategorieën en diensten als scènes uit een bekende sprookjes, in samenwerking met fotograaf en beeldend kunstenaar Adrian Sommeling. Het sprookjesthema werd daarnaast doorvertaald naar een nieuwe website, social media posts, POS-materiaal, winkelaankleding en een inspiratiemagazine.

ka-ching!

Nog even geduld…

De resultaten zijn nog niet bekend. Zodra we ze met je kunnen delen vind je ze hier.

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact op met Rowan Zomers of Wouter Aarts.

Maak je brains happy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief vol marketinginspiratie.