case Nature’s Pride

3, 2, 1… avocado-moment!

Stel: je bent avocado-leverancier Nature’s Pride en je wilt de bekendheid en populariteit van de overheerlijke EAT ME-avocado’s vergroten. En tegelijkertijd relevante data verzamelen van potentiële avocado-shoppers. Hoe pak je dat dan slim aan?

Inzicht

Avocado’s zijn niet alleen vet lekker en gezond, maar ook nog eens superveelzijdig!

Je past ze namelijk toe in gerechten voor elk moment van de dag. En ze zijn ook nog eens 12 maanden per jaar verkrijgbaar in de supermarkt! Je kunt er dus naar hartenlust mee ontbijten, lunchen, dineren en snacken. Om dit voordeel onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, riepen we de campagne ‘3, 2, 1… avocado-moment’ in het leven.

Idee

3, 2, 1… avocado-moment!

In 4 weken tijd vertoonden we verschillende video-ads per dag op social media en YouTube. Deze advertenties werden op 5 momenten vertoont:

  • Vroeg in de ochtend (ontbijt)
  • Rond de middag (lunch)
  • In de middag (snack)
  • Rond het avondeten (diner)
  • Later in de avond (snack)

Elke video-advertentie begon met een vast intro: 3, 2, 1… tringgg! Avocado-moment! We zagen en hoorden een wekker afgaan. Vervolgens verscheen een recept dat perfect paste bij het moment van de dag. Van een groene smoothie als ontbijt tot een avocadodip voor nacho’s als avondsnack. Bij elk recept toonden we een relevante USP en een sterke call-to-action waarmee we de doelgroep naar de speciale actiepagina triggerden. Om snel en schaalbaar verschillende varianten van de social- en YouTube-creatives te maken, maakten we gebruik van automation in creatives. Zo kreeg de juiste persoon de meest relevante uiting te zien op exact het juiste moment.

Offline sales activatie
Daarnaast riepen we een offline sales-activatie in het leven. HIermee trokken we de aandacht van consumenten in de winkel, met als doel: data afvangen. Dit deden we aan de hand van een win-actie. Probeerde je direct een EAT ME-avocado? En registreerde je je als liefhebber op de actiepagina? Dan maakte je kans op een e-bike of veel andere vet leuke prijzen. Altijd prijs, als extra prikkel. Retailers ontvingen een actiepakket met offline leaflets en online promotiemateriaal zoals banners en social media content. Daarnaast werden de avocado’s beplakt met actiestickers. 

ka-ching!

Het resultaat: een vet geslaagde campagne waarin we het beoogde doel met 300% overtroffen

In een tijdsbestek van 4 weken registreerden maar liefst 2.988 avocado-liefhebbers zich op de landingpage, 3 x zoveel als de vooraf afgesproken doelstelling. Daarnaast zijn er 1.597 opt-ins achter gelaten, waardoor we deze avocadoliefhebbers kunnen blijven inspireren over de mogelijkheden van de vet lekkere vruchtgroente. 

See

Bereik 681.374
Weergaven 3.164.624

Think

Bereik 379.198
Weergaven 799.198
Website bekeken 10 sec. 25.005

Do

Bereik 334.048
Weergaven 793.593
Actie bekeken op website 4.424

Youtube

Aantal vertoningen 733.287
Aantal weergaven 129.534

Totaal aantal weergaven: 4.886.949

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact op met Rowan Zomers of Wouter Aarts.

Maak je brains happy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief vol marketinginspiratie.