case sintlucas

Hoe werf je studenten met een creatief gen?

SintLucas is een gerenommeerde vakschool voor creatief talent. De school is bekend onder creatieven. Velen zijn er zelf afgestudeerd. Ieder schooljaar staat SintLucas weer voor de uitdaging om nieuwe studenten te werven. Niet zomaar studenten. Maar studenten met een creatief gen.

Inzicht

Creatieve geesten kijken anders naar de wereld

Inzicht in de gedachtewereld van de ideale student vormt de basis van deze campagne. Om te slagen bij SintLucas moet je een creatieve geest zijn. Je moet een aangeboren drang hebben om te creëren.

Als je zo’n persoon bent, voel je je niet alleen aangetrokken door mooie dingen. Je wilt ze ook zelf maken. Je kijkt dus anders naar de wereld. Je kijkt door de bril van een maker.

Idee

Denk jij: dat wil ik zelf ontwerpen?

Het idee was simpel. We lieten hippe producten zien, die in het oog vielen door hun vormgeving. Producten die je zelf kunt maken als je SintLucas hebt gedaan.

Daarbij vroegen we wat je denkt als je het product ziet. Denk je enkel: mooi product? Of denk je: dat wil ik zelf ontwerpen of dat kan beter? Voor degenen die dat laatste dachten, hadden we een uitnodigende boodschap: Kom het dan maken op SintLucas.

Het idee vertaalden we o.a. naar sociale media uitingen, beursmateriaal en posters voor in scholen. Alle middelen leidden naar de landingspagina ‘komjijhetmaken.nl‘ waar toekomstige studenten alle informatie konden vinden, die ze zochten over de verschillende opleidingen, de open dagen en de beurzen.

ka-ching!

Nog even geduld a.u.b.

Momenteel loopt de campagne nog. Zodra we resultaten kunnen delen, lees je ze hier.

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact op met Rowan Zomers of Wouter Aarts.

Maak je brains happy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief vol marketinginspiratie.