case Luxaflex

Geef insecten en pollen geen kans!

Met de zomer en het hooikoortsseizoen in aantocht, neemt de overlast van insecten en pollen in en rondom het huis weer toe. Luxaflex weet dat als geen ander en zag daarom de kans schoon om haar collectie horren actief onder de aandacht te brengen. En dan hebben we het niet over ‘zomaar’ horren, maar horren van hoogstaande technische kwaliteit. Die altijd op maat gemaakt worden. Zeg maar dag tegen jeukende ogen en vervelende niesbuien.

Maar hoe promoot je horren die alleen offline via een landelijk netwerk van gespecialiseerde verkooppunten verkrijgbaar zijn? En hoe wordt Luxaflex daarmee de nummer 1 in horren in Nederland? Met deze vraag en ambitieuze doelstelling klopte Luxaflex bij Happy Horizon aan.

Inzicht

Doordat Luxaflex horren altijd op spanning zijn, sluiten ze perfect aan op het kozijn en kunnen er geen vervelende kiertjes of openingen ontstaan waar insecten en pollen doorheen kunnen. Daarnaast worden de horren alleen gemaakt van de beste materialen zoals extra gepatenteerd fijnmazig gaas waardoor ze 90% van alle pollen uit de lucht halen. En dat ook nog eens op een fraaie esthetische en verantwoorde manier.

Kortom: Luxaflex horren zijn dé ideale oplossing om frisse lucht je huis binnen te laten en insecten en pollen gegarandeerd buiten te houden.

Een ijzersterke belofte aan de consument! Maar minder fijn voor onze ongenode gasten…

Idee

In een uitgebreide online campagne, verdeeld over meerdere fases en verspreid via uiteenlopende kanalen, trokken we de aandacht van de consument. We maakten gebruik van speciaal ontwikkelde 3D animaties van muggen en pollen in Pixar-stijl voorzien van bijpassende melancholische muziek en levensechte geluidseffecten. Met deze ingrediënten lieten we met een knipoog zien welke uitwerking Luxaflex horren hebben op insecten en pollen. Variërend van fikse blessures tot het uiteenspatten in meerdere deeltjes. De animaties hebben we onderbouwd met de belangrijkste usp’s en feiten gecombineerd met aansprekende beelden van de collectie. Zo toonden we de talrijke toepassingen en mogelijkheden voor ramen en deuren.

Om de doelgroep tot slot over de drempel van de dealer te krijgen promootten we een actie: 50% korting op elke 2e Luxaflex hor!

Maar dat was niet alles. We gingen met de campagne zelfs op TV tijdens primetime! Ook bedachten we de invulling voor een informerende horrenborchure voor consumenten en een e-mail flow ter opvolging met meer inspiratie. Daarnaast verzorgden we voor de dealers bijpassend winkel-en verkoopmateriaal.

ka-ching!

3 keer zoveel showroom afspraken en 39% meer orders dan vorig jaar!

Het resultaat? Een super succesvolle campagne waarmee we tijdens de doorlooptijd van 5,5 week via Youtube en social media maar liefst 1.620.644 mensen in de doelgroep wisten te bereiken en nog eens 4.817.596 mensen via TV. Hieruit volgden 3 keer zoveel showroom afspraken als het jaar ervoor en een toename van het aantal geplaatste orders van maar liefst 39%!

Showroomafspraken 300%
Orders +39%

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of merk vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou. Neem even contact met ons op.

Maak je brains happy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief vol marketinginspiratie.