Hoe houden merken zich staande in een veranderende maatschappij? In onze blogserie ’Trends achter de Ads’ laat trendwatcher Stijn van Arendonk zijn licht schijnen op actuele trends. Onderwerp van deze blog: Constant Self Improvement.

Het wordt wel eens vergeten, maar een bedrijfstak die sinds het begin van het internettijdperk voorop loopt met digitale vernieuwing en innovatieve marketing is de adult entertainment industry. Ook als het gaat om trends weet de markt uitstekend wat er speelt. Zo speelt Pornhub slim in op de Constant Self Improvement trend…

Pornhub: BangFit

Iedereen wil gezond bezig zijn, maar niet iedereen heeft de tijd om een rondje te rennen of om gezond te eten. Met name door een druk werkschema of door gebrek aan motivatie krijgt men vandaag de dag veel te weinig lichaamsbeweging. Bij pornosite Pornhub weten ze dat er één activiteit is waar mensen nooit te moe voor zijn. Ze lanceerde daarom een nieuw, speels fitnessprogramma: Bangfit. Met deze app werk je aan het lichaam van je dromen door, je raad het al, ‘sexercises’


Zelf management

Klinkt allemaal leuk, maar in hoeverre train je nou echt je spieren gedurende de daad? Kennelijk werpt het wel zijn vruchten af. Bangfit is namelijk gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Daarbij is de app ontworpen samen met verschillende gezondheids- en fitnessexperts als personal trainers om er zeker van te zijn dat je de juiste bewegingen maakt. Die bewegingen zijn belangrijk, want ze worden daadwerkelijk gemeten. Na het opstarten van de app, stop je je smartphone in een band om je middel. Vervolgens werk je de ‘oefeningen’ (voor een, twee of drie spelers) af, terwijl je telefoon de bewegingen nauwgezet monitort. Wanneer je de oefeningen goed uitvoert feliciteert Pornhub je met berichten als ‘You’re the gymnastiest’.

Bewustwording

Het monitoren van je sportresultaten is natuurlijk niets nieuws. Het is net als superfoods, mindfullness, koolhydraatarme diëten, Healthy Fest, bikini workouts, yoga en de quantified self beweging een van de vele signalen dat we tegenwoordig heel bewust bezig zijn met onze gezondheid. Een feit dat moeilijk te negeren is, maar ook kansen biedt. De trend constant self improvement gaat het echter om meer dan alleen het verbeteren van de gezondheid. Het gaat om het continu verbeteren van de gehele leefstijl. Denk aan het verbeteren van je kennis middels het volgen van een jobbatical. Denk aan het verbeteren van je vaardigheden door het spelen van het virtual reality spel Cerevrum. Maar ook je omgeving kan bijdragen aan je persoonlijke welzijn, denk aan de Philips EnergyUp lampen. Kortom, we omarmen de producten en de diensten die bijdragen aan een betere versie van onszelf. Een trend waar Pornhub met hun Bangfit perfect op inhaakt.

En nu jij

Ben je een opleider, fitnessschool of biologische supermarkt? Dan ligt inspelen op de constant self improvement trend voor de hand. Maar wat als je merk er op het eerste oog geen enkele relevantie mee heeft? Toegegeven, dan is inspelen op deze trend wat lastiger. Maar met wat creativiteit is niets onmogelijk en als het lukt is het des te verrassend. Kijk maar naar Pornhub. Het minste wat je kunt doen, is (laten) onderzoeken hoe je met jouw merk kunt inhaken op de constant self improvement trend. Als creatief marketingbureau denken we graag met je mee. Neem dus gerust contact  met ons op.
Stijn van Arendonk
Bewaren
Bewaren

Bewaren
Bewaren