Happy Cactus

Marktonderzoek

Wanneer je een product of dienst lanceert, je bestaande aanbod aanscherpt of inzicht zoekt in waarmee je concurrentie zich bezighoudt, is marktonderzoek belangrijk. Want op welk bord ben je eigenlijk aan het schaken? Wie domineren het speelveld? Laat je kansen liggen in een specifieke niche? En, het allerbelangrijkste, hoe steek jij straks met kop en schouders boven het maaiveld uit? Marktonderzoek helpt je het totaalplaatje te overzien. En precies die aanpak te kiezen die je onderscheidt van de rest.

Branche- en concurrentieonderzoek

Hoeveel ondernemingen zijn er in de branche waarin jij je begeeft? Wat zijn de grootste ontwikkelingen? Welke concurrenten mag je niet over het hoofd zien? Waarin onderscheiden zij zich? En hoe onderscheid jij je ten opzichte van de rest? Een brancheonderzoek helpt je de markt te beoordelen en de belangrijkste spelers te identificeren. Voor het succes van je bedrijf is het belangrijk om zoveel mogelijk te weten te komen over je concurrentie.

Doelgroepanalyse

Wie koopt jouw product of neemt je service af? Wat hebben ze nodig? Hoe vaak kopen ze? Wat verwachten ze van je? Door inzicht te krijgen in wie je doelgroep is, kun je beter voldoen aan de behoeften van je klant. En doordat je inzicht krijgt in de gemiddelde leeftijd van je doelgroep, waar ze zich begeven, geslacht en inkomen kun je campagnes gerichter targeten. 

Alles over doelgroepanalyse

Tevredenheidsonderzoek

Heb je al voldoende klanten? Onderzoek dan eens wat hun ervaringen en wensen zijn over je product of service. Zo kom je erachter of en hoe je jouw service- of productportfolio kunt optimaliseren. Gaat het om een nieuw product of een recent gelanceerde dienst of service? Test deze dan voordat je het op de markt brengt. Zo kijk je hoe de doelgroep reageert op je nieuwe aanbod en of je dit nog kunt optimaliseren. Je bespaart hiermee een hoop kosten.

 

Ontdek zakelijke kansen

Marktonderzoek helpt je de wensen en eisen van je klanten te begrijpen waardoor je waardevolle zakelijke kansen ontdekt. Je blijft de concurrentie voor en stemt je campagnes af op die kanalen waar je jouw doelgroep raakt. Wil je groeien? Dan is het belangrijk om problemen vooraf te identificeren. Marktonderzoek helpt je valkuilen te voorspellen en bespaart je bedrijf uiteindelijk kosten. 

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jou vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou.