Happy Cactus

Content-marketing-strategie

Eerst de neuzen dezelfde kant op. Relevante en aantrekkelijke content maken én delen, precies op maat voor jouw doelgroep(en). Dat vinden wij contentmarketing. Met als doel: bijdragen aan de stip op de horizon van je organisatie. Wil je zichtbaar en vindbaar zijn? Of meer leads genereren en een community opbouwen? Het kan allemaal in een spel van strategie, planning en creativiteit. En wij helpen je graag daarbij.

Een dynamisch document

Belangrijk om te weten: een contentmarketingstrategie is een dynamisch document. Elke 3 maanden evalueren we het effect en sturen we bij. Contentmarketing is dus geen lineair, maar een cyclisch proces waarin we continu blijven optimaliseren. We focussen ons daarbij op de langere termijn. Niet alleen maar pieken, wat je met een campagne wel doet bijvoorbeeld. Sommigen noemen dit ‘always on’, wij noemen het liever ‘always relevant’.

 

Een contentstrategie als solide basis

Eerst inventariseren we waarbij jullie onze hulp kunnen gebruiken. Samen definiëren we de vraag en doelstellingen. We ontdekken voor wie we content gaan creëren en leren deze doelgroepen beter kennen. Ook onderzoeken we op welk bord we gaan schaken. Wie zijn jullie belangrijkste concurrenten? Wat doen zij op het gebied van content? En het allerbelangrijkste: hoe kunnen jullie je daarvan onderscheiden. We duiken in het unieke verhaal dat jullie te vertellen hebben, om ons vervolgens te buigen over op welke manier we dat verhaal bij de juiste mensen terecht gaan laten komen. Sluit dat wat je wilt vertellen bij daar waar de doelgroep behoefte aan heeft? Vervolgens kijken we naar de kanalen. Op welke platformen zijn jullie actief? En zijn dit wel de juiste kanalen om jullie doelen te bereiken? Hoe frequent laten jullie iets van je horen? Met welke intentie bezoeken doelgroepen een platform? Hoe gedragen ze zich daar? Samen schetsen we hoe we daar met content op kunnen inspelen en hoe we het effect van onze inspanning gaan meten.

 

Raken met concept, creatie en planning 

Wanneer we alle vragen hebben beantwoord, is het resultaat een solide contentmarketingstrategie waarop we verder kunnen bouwen. Want een goede strategie is onmisbaar, maar 70% van het effect wordt bepaald door het creatieve werk (Nielsen). Onze vrijdenkers bedenken op basis van de contentstrategie concepten voor contentmarketing waarmee je jouw doelstellingen bereikt. Ons team van makers rolt deze ideeën vervolgens uit in welke vorm dan ook. Dit noemen we contentcreatie. Met strategische contentplanning zorgen we er vervolgens met de nodige kennis, ervaring en tools voor dat jouw content op precies het juiste moment bij precies de juiste doelgroepen terecht komt. ‘Always relevant’ dus.

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jou vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou.