Happy Cactus

Customer journey

Jouw producten of diensten onder de aandacht brengen bij de juiste mensen. En ze vervolgens overhalen om de actie te ondernemen die jij van ze verlangt. Dat is het uiteindelijke doel van alles wat we doen als marketingmensen. Daarvoor is het belangrijk dat je goed aansluit op de fase waarin jouw doelgroep zich bevindt en de triggers die daarbij horen. In campagnevoering ben je namelijk zelden in staat om je boodschap in één mediacontact over te brengen. Daarom bouw je liever een contactstrategie op om je campagne en content op te baseren. Zo zorg je dat (potentiële) klanten zich begrepen voelen en begeleid je ze stap voor stap naar de gewenste conversie.

Het See-Think-Do-Care-framework

Om dit te bereiken werken we met het See-Think-Do-Care-framework. Waar andere modellen vaak egoïstisch uitgaan van het merk als basis van campagnes, zet het STDC-framework de consument centraal. Een model dat de snel veranderende wereld aankan waarin de customer journey een steeds grotere rol speelt. De één is zich nog niet bewust van de behoefte aan jouw aanbod. De ander is zich al aan het oriënteren, of staat zelfs op het punt om een aankoop te doen. En misschien wil je zelfs de groep die al heeft geconverteerd bij je merk betrokken houden. Eerst bespreken we de doelen en behoeften per fase in de funnel, om daarna de essentie van je marketingboodschap te bepalen. Deze inzichten vormen het startpunt voor scorende campagnes en content.

De 4 fasen van de journey

See-fase

In deze fase bevinden zich mensen die in de toekomst mogelijk geïnteresseerd kunnen zijn in jouw product of dienst. De groep is dus nog erg passief. In deze fase sturen we op bekendheid.

Think-fase

Mensen in deze groep overwegen om op termijn een product of dienst af te nemen. Ze zijn actief op zoek en vergelijken verschillende aanbieders die aan hun wensen lijken te voldoen.

Do-fase

Tijd voor actie. De Do-fase is gericht op conversie, zoals een aankoop. Mensen in dit ‘bakje’ zijn op dit moment bereid om een aankoop (of andere relevante conversie) te doen.

Care-fase

In de Care-fase bevinden zich alle consumenten die 2 keer of vaker iets hebben aangeschaft bij jouw organisatie. In deze fase werken we aan de loyaliteit van deze groep.

De customer journey als basis voor creatie

Met deze solide basis ontwikkelen we vervolgens creatieve campagneconcepten en content vertaalbaar naar elke fase van de journey. Ook leggen we hier in samenwerking met onze kanaalspecialisten een doordacht mediaplan onder. Welke kanalen zetten we in welke fase in? En welke budgetten zijn daarmee gemoeid? Uiteindelijk rollen we het concept uit over de gekozen kanalen. Want hoe stevig je basis ook is, uiteindelijk wordt 70% van het succes van je campagne bepaalt door creatie (Nielsen).

Kennismaken?

Benieuwd hoe we jou vooruit kunnen helpen? Kijken of er een klik is? Laten we kennismaken. Je vindt ons in het opvallendste gebouw van Eindhoven: de Blob. We kunnen hier afspreken of bij jou.