Marketing bedrijven vraagt om een nieuw type bureau

De tijden dat je als marketeer je doelgroep bereikte via Nederland 1, 2 of 3 liggen achter ons. Al een tijdje, inderdaad. Met zendgedrag en massamediaal denken heeft marketing steeds minder van doen. Want technologische ontwikkelingen hebben een nieuwe wereld gecreëerd. Een wereld die digitaler, transparanter en toegankelijker is dan ooit. Maar ook complexer als nooit tevoren. En dat heeft grote gevolgen voor de marketeer en zijn bureau.

Online en offline marketing anno nu

Vandaag gaat marketing over big data, platforms, communities, customer centricity, customer journeys, content strategies, paid-owned-earned media, virtual reality, marketing automation en programmatic marketing. Om maar een paar ontwikkelingen te noemen.

Als marketeer moet je daar bovenop zitten. En je bureau dus ook. Anders mis je simpelweg de boot. Daarom investeren we bij Happy Cactus continu in de kennis en de samenstelling van ons team. Als bureau, en zeker als groep, hebben we de afgelopen jaren stevig ingezet op het ontwikkelen van online marketing kennis – naast onze offline marketing knowhow. En dat blijven we doen. De wereld staat tenslotte ook niet stil.

Waarom marketing bureaus dwingt tot specialisatie

Het doel van marketing – market getting – bereik je alleen als je beter bent dan je concurrenten. En als je beter wilt zijn dan je concurrenten, moet je je specialiseren. Alleen dan kun je winnen. Dat geldt voor jou als marketeer. Maar ook voor ons als bureau. Retail marketing is zo’n terrein, waarin wij vergaand zijn gespecialiseerd. Diepgaande kennis van retail marketing is een absolute must wanneer je als bureau voor retailers wilt werken. En successen wilt behalen.

Een ander marketingvakgebied waarin wij als bureau bovengemiddeld scoren is direct marketing. Onze klanten van het eerste uur – ruim 25 jaar geleden – waren pure direct marketing bedrijven. Direct mail was toen al een effectief marketinginstrument. En dat is het nog steeds, ondanks of misschien wel dankzij de opkomst van digitale media. Want juist in deze tijd van e-mails, apps en social media valt een fysiek poststuk in je brievenbus des te meer op.

Online marketing specialisten

Op geen enkel marketingterrein zie je zo’n diepgaande specialisatie als bij online marketing. En dat heeft alles te maken met de bizarre snelheid waarmee digitale ontwikkelingen elkaar opvolgen. De spelregels van bedrijven als Google en Facebook veranderen zowat dagelijks. Als bureau moet je dus specialisten in huis hebben die daar continu mee bezig zijn. En die specialisten hebben wij. Samen met onze collega’s van Happy Idiots en Happy Leads kan Happy Cactus het complete spectrum van online marketing diensten aanbieden. Waaronder zoekmachine marketing, affiliate marketing, Google Adwords, display advertising, Facebook advertising, conversie optimalisatie, retargeting, inbound marketing, e-mail marketing, video marketing, social media marketing, viral marketing en databasemarketing.

Happy Cactus: het bureau met verstand van online én offline marketing

De kracht van Happy Cactus ligt in de combinatie van online én offline marketing knowhow. Wij zijn thuis in beide marketinggebieden. Waardoor we beter dan wie ook in staat zijn om cross channel te denken. Daag ons gerust uit. Kom eens met ons praten over jouw marketinguitdagingen en ontdek hoe wij ertegenaan kijken. Neem contact op met Heidi of Wouter voor een vrijblijvende afspraak!

Web design

Strategie

Concept development

Graphic design

E-mail marketing

Desktop publishing

Deze klanten (en hun klanten) maken wij happy:

Onderdeel van: