Happy Cactus zoekt marketing stagiaires alias marketingduizendpoten!

Happy Cactus is een succesvol bureau voor cross channel merk- en klantactivatie. Een bureau waar je als 2e of 3e jaars student Marketing dingen leert die jouw carrière straks een kickstart geven. En dat niet alleen. Je krijgt er nog voor betaald ook. Dat wil zeggen: als je wordt aangenomen als marketing stagiair.

Wat maakt deze stage of bijbaan zo uniek?

Happy Cactus werkt voor nationale en internationale merken. Het bedrijf werkt nauw samen met haar andere Happy broertjes en zusjes: Happy & Healthy, Happy Idiots, Happy Online en Happy Leads. Merken die actief zijn in de retail, de verzekeringsbranche, de goede doelen sector, de uitvaartwereld, de markt voor intermediairs en ja, zelfs in de Eredivisie. Maar daar gaat het nu niet om.

Waar het wel om gaat is dat Happy Cactus ook een aantal digitale startups runt. Jonge internetbedrijven die begonnen als een wild idee, maar inmiddels ook een flinke omzet draaien. Zoals Kerstpakkettenkiezer, Kerstpakkettenkiezer.nl, Compleetverkleeed.nl, Beleggersplaats.com, Gsmbatterij.nl, viral.nl en nog enkele andere pilots. En dáár kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken.

Wat deze stage of bijbaan zo uniek maakt, is dat je de kans krijgt om daadwerkelijk mee te ondernemen. Je komt in aanraking met alle disciplines die nodig zijn voor het runnen van een lean startup. En dat is ontzettend leuk en veelzijdig.

Dagelijkse werkzaamheden van de stage

  • Strategische marketingplanning
  • Customer service en webshop beheer (operationeel verantwoordelijk)
  • Redactionele taken, zoals het schrijven van artikelen en blogs
  • Social media beheer en PR werkzaamheden
  • Online marketing ondersteuning (SEO en SEA)
  • Marktonderzoek

Wie zoeken we?

  • We zoeken leergierige duizendpoten. Getalenteerde, vindingrijke marketingstudenten die experimenteren in hun DNA hebben zitten.
  • 
Studenten die in het tweede of derde jaar van hun opleiding zitten. Dus geen afstudeerders.
  • Mensen die net als wij resultaten willen halen. Harde werkers die lol hebben in hetgeen ze doen en het daarom geen probleem vinden een paar uurtjes extra te maken.
  • Als wij alles voor het zeggen zouden hebben gaat de voorkeur uit naar talenten al ervaring hebben met bloggen, schrijven of zelf websites bouwen!

Wat bieden we?

  • Meer dan 40 bevlogen collega’s en specialisten met heel veel kennis op het gebied van strategie, concept, online marketing, webdesign en projectmanagement. Zo trots, dat ze je er graag alles over vertellen!
  • Een werkplek in het meest futuristische kantoor van Eindhoven: de Blob. Een super inspirerende locatie met een geweldige wow-factor.
De kans om gigantisch veel te leren omdat je volop meedraait binnen onze digitale startups.
  • Een kickstart voor je toekomstige carrière in de marketing. Deze werkzaamheden staan immers vele male beter op je cv dan het lokale café, supermarkt of magazijn!
  • Een stageplek waarbij je onze startups ondersteunt en een marktconforme stagevergoeding ontvangt.

Mogelijke stageopdrachten voor de komende periode:

  • Afhankelijk van je achtergrond bepalen we de verhouding theoretisch/praktisch.
  • We werken graag in tweetallen. Een student ICT en media design en één student commerciële economie of een andere soortgelijke opleiding. Gezamenlijk werken jullie dan aan een nieuw idee/concept/startup (zowel theorie als praktijk).

Voorbeelden uit het verleden

  • Kerstpakkettenkiezer: Hoe kunnen we in de markt voor kerstpakketten middels een nieuw concept de behoefte invullen? Hoe kunnen we een prototype / dummy bouwen? Hoe kunnen we deze live testen? Sluit het concept aan op de behoefte van de doelgroep?
  • Compleetverkleed.nl: Hoe kunnen we internationale markten gaan bedienen? Welke markten zijn interessant? Hoe dienen we de mensen hier te benaderen? Welke events zijn er te benoemen? Welke andere implicaties heeft internationale verkoop.
  • Beleggersplaats.com: hoe kunnen we nieuwe “producten” toevoegen aan het assortiment? Beleggersplaats.com is een startup die een half jaar geleden is ontwikkeld. Het is een samenwerking tussen Happy Cactus en een online uitgeverij op het gebied van beleggen.De content voor het platform wordt geschreven door kennispartners (vermogensbeheerders) naar het contentmodel van Marketingfacts. De opdracht beantwoordt aan onze continue zoektocht naar innovatie en vernieuwing binnen deze markt.
  • Alle startups: hoe kunnen we growth hacking (een innovatieve aan populairiteit groeiende marketingmethode) inzetten voor startuptrajecten?

Sollicitatieprocedure

Stuur een korte motivatie en je cv waarin duidelijk je digitale ervaringen staan vermeld naar Koen Bouwens. Als je door de selectie komt, word je uitgenodigd voor een speeddate van een half uur waarin we met elkaar kunnen kennismaken. Als je ook door deze selectie komt, volgt een tweede gesprek om alles af te ronden. Ben jij klaar voor de toekomst?