Het Wheel of Engagement a.k.a. het Rad van Fortuin.

Het Wheel of Engagement geeft inzicht in het proces dat een klant of prospect doorloopt en de resources die daarvoor nodig zijn. Elke fase in dat klantproces kent zijn eigen uitdagingen. Maar uiteindelijk draait het Wheel om de vraag hoe je betrokkenheid creëert bij je doelgroep en hoe je die betrokkenheid structureel te gelde maakt. Door het klantproces continu te testen, meten en optimaliseren levert het Wheel of Engagement steeds meer op. En wordt het steeds meer een Rad van Fortuin.

Connect, commune & convert

De juiste mensen bereiken, een relatie aangaan en uiteindelijk zorgen dat ze klant worden en blijven. Het klinkt simpel. Totdat je te maken krijgt met alle media-, content-, en doelgroepkeuzes. Met strakke budgetten. Of met verschillende belangen. Juist in dat geval kan ons model houvast bieden.

De drie C’s connect, commune en convert staan voor de drie fases waarin een klantrelatie zich begeeft. Waarbij elke fase vraagt om specifieke antwoorden. Connect: hoe bereik je je doelgroep? Via welke media, middelen en kanalen? Commune: hoe bereik je je doelgroep in het hoofd? Met welke propositie en creatieve vertaling pak je de aandacht? Convert: hoe zet je je doelgroep in beweging? Welke triggers leiden tot het gewenste gedrag?

Wanneer je al die antwoorden op een rij hebt, ben je al een heel eind. Maar na de conversiefase stopt het klantproces natuurlijk niet. Het Wheel draait door en de volgende vraag dient zich alweer aan: hoe versterk je de relatie met je doelgroep en creëer je perspectief voor de lange termijn? Door de hele klantreis continu te meten, analyseren en optimaliseren levert het Wheel steeds meer rendement op. En wordt het een niet te stoppen vliegwiel.

Ben je benieuwd hoe het Wheel of Engagement voor jou kan werken? Neem contact op met Heidi Anthonis voor een afspraak!

Intelligence, ideas & interaction

Ons bureau is volledig gemodelleerd naar het Wheel of Engagement, met Intelligence, Ideas en Interaction als belangrijkste afdelingen. Hierdoor hebben we voor elk vraagstuk de juiste specialisten in huis.

Intelligence. Elke oplossing begint met het stellen van de juiste vragen. Wat weten we van het koopgedrag en mediagebruik van de doelgroep? Hoe ziet de markt eruit? In welke richting beweegt ze? Welke data zijn voorhanden? De antwoorden op dergelijke vragen zijn onmisbare munitie als je met scherp wilt schieten.

Ideas. Zonder goede ideeën val je niet op in de huidige aandachtseconomie. Uiteindelijk moet je een snaar zien te raken bij je doelgroep. Een goed idee of slim concept doet dat. Behoefte aan creativiteit is een van de belangrijkste redenen om ons in te schakelen.

Interaction. Geen conversie zonder interactie. Daarom vraagt elke klantreis om touchpoints die aanzetten tot interactie met het merk. Wij zorgen daarvoor. Met onweerstaanbare triggers. Met fun in de funnel. En met een executie die state of the art is.